Sample Data-Articles

A Kassai Diáksport Egyesület Alapszabálya

 

1.     Sportegyesület neve: Kassai Diáksport Egyesület

    Rövidítése: Kassai DSE
Székhelye: Jász-Nagykun-Szolnok megye, Szolnok Város Kassai Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Alapításának éve: 1987.

 

2.     A DSE célja, feladatai:

o Tagjainak rendszeres helyi - intézményen belüli és intézmények közötti - testedzési és sportolási lehetőségek megteremtése, szervezése.

o    A testedzés, a sportolás népszerűsítése, a rendszeresen sportoló tanulók számának növelése.

o    Kapcsolatok kiépítése és ápolása más iskolai és diáksport szervezetekkel.

o Támogatók, segítők szervezése a testedzési, sportolási feltételek javításához a sportegyesület célkitűzéseinek megvalósításához.

 

3.     A diáksport egyesület tagsága:

o     A DSE tagja lehet minden olyan nappali tagozatos diák, aki az éves tagdíjat befizeti.

o  a DSE támogatója lehet bármely nagykorú állampolgár, aki vállalja a sportegyesület célkitűzéseinek erkölcsi, anyagi támogatását.

o     a DSE-be való be- és kilépés önkéntes.

 

Közhasznúsági jelentések

Kéttannyelvű oktatás

Az iskola idegen nyelvoktatásban szerzett tapasztalataira alapozva és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatása mellett kezdtük meg a két tanítási nyelvű általános iskolai program megvalósítását 2011/2012. tanévtől az 1. osztályban.

A két tanítási nyelvű osztályokban emelt óraszámban - heti 5 óra - oktatjuk az angol nyelvet.

Az angolul oktatott tantárgyak kiválasztásakor a tanulók életkori sajátosságait tartjuk szem előtt.

Az általános nyelvi ismeretek és készségek mellett ezért az alsó tagozaton az ének, a rajz, a technika vagy a testnevelés tantárgyak közül három tantárgy oktatása is angol nyelven folyik. Programunk lényege a gyerekek motiválása, megnyerése a nyelvtanulás számára, a spontán beszédbátorság, a gátlások nélküli beszéd kialakítása.
A kicsik az első évfolyamon még nem tanulnak angolul írni és olvasni, a nyelv oktatása szóbeli és vizuális eszközökre támaszkodik.

A készségtárgyak (rajz, ének, technika/ testnevelés) vonzó tevékenységgel párosulnak: játékok, dalok, mondókák, mesék, rajzok, szerep- és szituációs játékok segítik a nyelvtanulást. A nyelvtudás szintjének emelkedésével, a szókincs gyarapodásával harmadik osztályban lehetővé válik a környezetismeret bevezetése angol nyelven, majd a felső tagozaton (országismeret, természetismeret, földrajz), hiszen a diákok kommunikációja oldottabb, megtanulják gondolataikat, véleményüket idegen nyelven kifejezni.

A program segít abban is, hogy tanulóink elsajátítsák a különféle nyelvtanulási technikákat, megismerjék saját tanulási stílusukat, így könnyebbé válik más idegen nyelvek tanulása.

Az idegen nyelv tanításának célja a gyakorlati nyelvi készségek elsajátításán kívül az, hogy lehetővé tegye egy másik kultúra értékeivel való megismerkedést is.
A célnyelvi és az anyanyelvi kultúra összehasonlításával egymás mélyebb megértéséhez is eljuthatnak a tanulók, ezáltal más népek, társadalmi csoportok elfogadását, tolerálását alakítjuk ki, ugyanakkor így jobban megismerik nemzeti értékeinket, saját kultúránkat is.

Ily módon erősödik bennük a saját hazájuk, anyanyelvük és gyökereik iránti tisztelet, valamint növekszik a másik iránti érdeklődés, türelem, megértés.
Célunk, hogy a nyolcadik osztály végére diákjaink többsége sikeresen letegye a középfokú nyelvvizsgát.

A tantárgyi struktúra

A tantárgyi struktúra kialakításának irányelveit a 4/2013. (I.11) EMMI rendelete határozza meg.

·  A két tanítási nyelvű iskolai oktatásban a tanítás egyidejűleg két nyelven, magyarul és idegen nyelven (célnyelven) folyik. Célnyelv bármelyik idegen nyelv lehet.

·  A célnyelven tanított tantárgyak megválasztása az iskola jogköre. Kívánatos azonban, hogy elsősorban azokat a tantárgyakat válasszák, amelyek legjobban megfelelnek a tanulók életkori sajátosságainak.

·  A célnyelven tanított tantárgyakat, idő- és tartalmi megoszlását az iskola a két tanítási nyelvű iskolák kerettanterve alapján határozza meg helyi tantervében.

Iskolánk az alábbi tárgyak közül három tantárgy célnyelven történő oktatását tervezi:

1. osztály: rajz és vizuális kultúra,technika, ének, testnevelés
2. osztály: rajz és vizuális kultúra,technika, ének, testnevelés
3. osztály:, környezetismeret, rajz és vizuális kultúra, technika, testnevelés
4. osztály: környezetismeret, rajz és vizuális kultúra, technika, testnevelés 
5. osztály: rajz és vizuális kultúra, testnevelés országismeret, természetismeret
6. osztály: rajz és vizuális kultúra, testnevelés országismeret, természetismeret
7. osztály:, országismeret, földrajz, biológia, célnyelvi civilizáció
8. osztály:, informatika, országismeret, földrajz, biológia

 

Leendő 1. osztályos tanulók megismerése játékos ismerkedő foglalkozások alapján

Leendő 1. osztályos tanulóink megismerése érdekében játékos ismerkedő foglalkozásokat szervezünk a beiskolázás folyamatában.

Időpontjai:

·  minden év március

·  előre meghirdetett időpontok alapján.

 

A foglalkozásokat nyílt órák, szülői tájékoztatók előzik meg, melyen a szülők tájékozódnak a két tannyelvű képzés tartalmáról.

A két tanítási nyelvű képzés a gyerekek számára a magasabb óraszám miatt plusz terheket jelent. Ezért célunk, hogy olyan tanulók kerüljenek be az osztályba, akik sikeresen, pozitív tanulási élményeket megélve vesznek részt a két tanítási nyelvű program megvalósításában.

Az osztályba kerülés a szülő írásbeli kérelme, és a pedagógusok javaslata alapján történik a gyerekekkel való játékos foglalkozás után.

A két tanítási nyelvű iskolai oktatásunk csak akkor lehet sikeres, ha az anyanyelvi és idegen nyelvi tudást egyidejűleg és kiegyensúlyozottan fejlesztjük, ha tanulóinkat megtanítjuk az idegen nyelven való tanulásra, az idegen nyelvi információk feldolgozására.

Programunk eredményességét az a tényező határozza meg leginkább, hogy a két tanítási nyelv alkalmazásával az idegen nyelv tanulás mennyire közelít a természetes nyelv elsajátításához. A sikerkritériumok közt tehát a legelső a kommunikációs képesség lehető legmagasabb szintre történő fejlesztése.
Tanulóink számára siker, ha tanulmányaikat a 8. osztály befejezésével részben idegen nyelven folytatják, illetve későbbi szakmájukat idegen nyelven is gyakorolhatják.

Oktatásunk során arra is törekszünk, hogy a magyar kultúra mellett a különböző kultúrák értékein keresztül neveljük a tanulóinkat nyitottságra, toleranciára; hogy a tanulók is törekedjenek pozitív én- és országkép kialakítására; hogy a magyarságtudat kialakítása mellett megértsék a nemzetek közötti együttműködés fontosságát.

 

 

Idegennyelv-oktatás

Iskolánkban nagy hagyománya, jelentős múltja és kiemelt szerepe van az idegen nyelv tanításának.

1986-ban - az addig fennálló ének-zene tagozat megszűnése után - az intézményben - Szolnok városában elsőként – elindult az angol nyelv tagozatos oktatása.
Az akkor meghat
ározott nyelvi profil máig iskolánk arculatának meghatározó tényezője.

A tagozatos oktatás helyébe lépő emelt szintű képzés törvényi kereteihez igazodva a 90-es években tovább folytattuk az idegen nyelv oktatást.

Tapasztalva a nyelvtanulás keresettségét, nyelvi programunkat úgy alakítottuk, hogy a nyelvtanulás mindenki számára elérhetővé váljon.

Ekkor alakult ki nyelvoktatásunk ma is működő rendszere, amelyben az angol mellett, választható módon megjelenik második idegen nyelvként a német is.

 

EMELT SZINTŰ KÉPZÉS JELLEMZŐI

Angol órák száma - az emelt szintű képzésen

Alsó tagozat (2011/2012)

ÉVFOLYAM

ÓRASZÁM

CSOPORT 
SZÁM

ÉVFOLYAM 
ÖSSZ. ÓRASZÁM

1.

1

2

2

2.

1

4

4

3.

2

3

6

4.

3

3

9

   

összesen:

21

Felső tagozat (2011/2012)

ÉVFOLYAM

ÓRASZÁM 
alap/emelt

ALAP 
Csoport 
(db)

EMELT 
Csoport 
(db)

ALAP 
Csoport 
óraszám

EMELT 
Csoport 
óraszám

választható 
társalgási óra

5.

3/5

1

3

3

15

2

6.

3/5

1

3

3

15

2

7.

3/5

2

2

6

10

2

8.

3/5

1

3

3

15

2

     

összesen:

15

55

8

           

alapítvány 
finanszírozása

     

ÖSSZESEN:

99 óra

   

 

1-2. osztályban játékos előkészítő foglalkozásokat szervezünk, a 3. osztályos heti 2 óra után (minden évfolyamon csoportbontásban) az emelt szintű oktatás a 4. évfolyamtól kezdődik.

Célunk, hogy a tanulók megszeressék a nyelvet, s hogy a kommunikációs képességük a legoptimálisabban fejlődjön, és lerakjuk azokat a nyelvtanulási alapokat, amelynek segítségével természetessé válik a nyelv eszközként való használata.

Ennek eléréséhez a felső tagozaton minden nap van angol óra az emelt szinten tanulóink számára, és heti plusz 1 órában idegen nyelvi tanár bevonásával társalgási órát szervezünk.

2009/2010. tanévben nyelvi tanulócsoportjaink (1. és 5. osztályos) bekapcsolódtak a Szolnok város vezetésével sikeresen megvalósított és fenntartott „Kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon elnevezésű projektbe (TÁMOP-3.1.4./08/2 pályázat).

A projektben való részvétel segítette a tanulók képességeinek, nyelvi kompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését.
A tov
ábbtanulásban, a középiskola és a tagozat kiválasztásában jelentős szerepet játszik az angol nyelv további magas szinten történő tanulásának szándéka.

Az emelt szintű tanórai képzésen túl törekedtünk a tanórán kívüli minél gazdagabb program megjelenítésére is.

Ennek legfontosabb elemei:

- intézményünk angol anyanyelvű nyelvtanárt alkalmaz 1989 óta, megszakítás nélkül (lehetőségeinktől függően vagy kötelező tanórákba, vagy a választható társalgás órákba építve),

- a nyelvi tehetséggondozás keretében legjobb képességű tanulóink az Országos Angol Nyelvi Tanulmányi Verseny országos döntőjében vettek részt, de kiemelkedő eredményt értek el más megyei országos kisugárzású versenyeken, pályázatokon is,

- a hagyományos tanórai kereteken túl a nyelvtanárok az új tanulásszervezési eljárásokra építve dolgoztak ki különböző programokat: pl.: projektek kidolgozása (angol nyelvű újság, prospektuskészítés, jelenetek, bemutatók összeállítása stb.),

-  számottevő az iskola városi és városkörnyéki intézmények felé való kisugárzása az évente megrendezett Nyelvi Hét rendezvényén keresztül (vetélkedők, versenyek, bemutató foglalkozások, tankönyvbemutatók, iskolai party-k, egyéb rendezvények),

- az anyanyelvi környezetben történő nyelvtanulást, az angol nyelvterület kultúrájával, látnivalóival való ismerkedést támogatja a 2-3 évente szervezett angliai tanulmányi kirándulás,

 - jól működő, tartalmas reutlingeni testvérvárosi kapcsolatot működtetünk (évente rendszeres találkozások 3 alkalommal) amely ösztönzi a tanulókat az idegen nyelv tanulására, és az idegen nyelven való kommunikációra.

Első tanítási nap: 2024. szeptember 2. (hétfő)

Utolsó tanítási nap: 2025. június 20. (péntek)

A tanítási első féléve 2025. január 17.-ig tart.

 

Szünetek időpontjai:

  • Őszi szünet: 2024. október 26-tól november 3-ig. Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap: október 25.(péntek), a szünet utáni első tanítási nap pedig november 4. (hétfő)
  • Téli szünet: 2024. december 21 -től 2025. január 5-ig. A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek) , a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő)
  • Tavaszi szünet: 2025. április 17-től 27-ig. A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 28. (hétfő).

 

TÁMOP 3.1.5-09/A-2-2010-0540

 

www.nfu.hu

Közreműködő szervezet:

ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
www.esza.hu

 

A projektről

 

A Kassai Úti Általános Iskola három pedagógusa vesz részt továbbképzésen a TÁMOP 3.1.5 – 09/A-2-2010-0540 azonosító számú projekt keretében.

Az intézmény a pedagógusok továbbtanulására 12.000.000,- Ft összegű vissza nem térítendő támogatásra jogosult.

 

A képzésben részt vevő pedagógusok:

Pátrik Gábor: ELTE  -  Tehetségfejlesztő szaktanácsadó szakirányú továbbképzésre

Serétesné Polyák Zsuzsanna: Eszterházy Károly Főiskola – Mérés értékelési feladatok pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés

Török Tamásné: ELTE – Fejlesztőpedagógus szakirányú továbbképzés

 

A projekt alapvető célja az új tanítási és tanulási módszerek megjelenése, a hagyományos pedagógus szerepek megváltozása.

Az új körülményekhez való gyors alkalmazkodáshoz az oktatás színvonalának emeléséhez, és az oktatási szolgáltatások széleskörű bevezetéséhez a pedagógusok kiterjedt és intenzív módszertani és szakmai fejlesztésére van szükség, melyek megvalósítását a pályázat támogatja.

   

 

 

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
© 2016-2024 Copyright. Minden jog fenntartva Win Investor Zrt.