Képgaléria a 2015 - 2016. tanévből |
Képgaléria a 2014 - 2015. tanévből |
Képgaléria a 2013 - 2014. tanévből |
Képgaléria a 2012 - 2013. tanévből |
|
Alsós megemlékezés az 1848-49 -es forradalomról és szabadságharcról |
|
Az intézményi szolgáltatások adatai, mutatói, eredményessége |
||||
2016/2017-es tanév |
||||
|
|
|||
Pedagógus létszám |
40 |
Tanulói létszám |
484 |
|
SNI-s tanulók száma |
9 |
BTMN-s tanulók száma |
14 |
|
Középiskolai központi felvételi írásbeli eredménye |
||||
Iskolai átlagpontszám |
Országos átlag |
Eltérés |
||
63,1 |
51,7 |
11,4 |
||
Továbbtanulás |
Gimnázium |
Szakgimnázium |
Szakiskola |
|
64% |
32% |
4% |
||
Kompetenciamérés 2016. |
||||
|
6. évfolyam |
8. évfolyam |
||
Szövegértés |
Matematika |
Szövegértés |
Matematika |
|
Országos átlag |
1494 |
1486 |
1568 |
1597 |
Megyeszékhelyi átlag |
1536 |
1521 |
1602 |
1624 |
Kassai Úti Magyar-Angol KTNY Általános Iskola |
1591 |
1538 |
1672 |
1644 |
Nyelvi mérés 2017. |
6. évfolyam |
8. évfolyam |
||
Angol |
82,00% |
86,80% |
||
Célnyelvi mérés 2017. |
6. évfolyam |
|||
Angol |
91% |
Kapcsolattartó: Váradi Éva
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36 20 577 8090
„Egy gondolat csak akkor nyeri el értelmét, ha megvalósítják.”
Boldizsár Ildikó
JÓ GYAKORLATAINK
1. Angol nyelvtanítás a Kassaiban
Célunk a kompetencia alapú, használható nyelvtudás kialakítását elősegítő nyelvoktatási szemléletünk és tapasztalataink megismertetése, valamint gyakorlati és módszertani tudásunk megosztása.
A két tanítási nyelvű iskolai oktatásunk jellemzője a kommunikációs helyzeteken alapuló, játékos nyelvtanulás korai megkezdése. A nyelvtanulás során a tanulók fejlettségi szintjüknek, életkori sajátosságaiknak megfelelő, ugyanakkor kihívást jelentő érdekes nyelvi tevékenységekben vesznek részt.
A tanórák legtöbbször kötetlenebbek, a kezdő szakaszban fontos szerepe van a mozgásnak, ritmusnak, énekes, táncos játékoknak, manuális tevékenységeknek. A heti óraszám biztosítja, hogy naponta hallják, gyakorolják, ismételjék a már elsajátított nyelvi fordulatokat.
Idegennyelv oktatásunk tehát tevékenységközpontú és kommunikatív, és a felső tagozaton egyre inkább jellemzővé válik, hogy a célnyelv használata nem cél, hanem eszköz.
2. Komplex művészeti nevelés az alsó tagozaton
Célunk olyan művészetpedagógiai és tanulásszervezési módszer megismertetése és bemutatása, amelynek során a vizuális nevelés, ének-zene, technika és életvitel és a drámatanítás módszerei komplexen jelennek meg.
Művészeti nevelésünk komplexitásán azt értjük, hogy az egyes művészeti ágakat nem egymástól elszigetelten, hanem tényeiket és jelenségeiket egymásra vonatkoztatva, a közös alapkérdésekből kiindulva, ugyanazzal a szemlélettel és módszerekkel közelítjük meg.
Programunk szemléletet formál, összefüggéseket láttat, hozzásegíti a tanulókat, hogy az ismerettartalmak között önmaguk fedezzék fel a kapcsolódásokat, kölcsönhatásokat.
3. „Játszani is engedd…” - drámapedagógia a tanítási órákon és a mindennapokban
Célunk betekintést nyújtása a drámapedagógia módszertanába, továbbá a szemléleti alapok megismertetése és az alkalmazási lehetőségek megmutatása tanórákon és a tanórán kívüli foglalkozásokon.
A drámajáték által cselekvésbe ágyazottan tudunk ismereteket adni, a tanulók “mintha” szituációban megélhetnek olyan helyzeteket, melyekre életkori vagy egyéb korlátok miatt nincs lehetőségük, játékossá tudjuk tenni általa a tanórát.
A drámapedagógia gyerek és tevékenységközpontú. Fiktív vagy valós szituációkban - mint résztvevők - az élmények létrehozói és egyben átélői is lesznek.
A drámapedagógia fókuszában mindeközben a személyiség áll. Abban segít ugyanis, hogy a gyerekek önmagukat és másokat, saját korlátaikat és lehetőségeiket jólismerő, a világra nyitott, harmonikus és alkotó személyiségekké váljanak.
4. Élménypedagógiai módszerek alkalmazása a tanórákon
Célunk egy olyan pedagógiai módszer csoport bemutatása, amely a formális tanulási helyzetek helyett, az élményen alapuló tanítást-tanulást hangsúlyozza.
Az élménypedagógia a közvetlen tapasztalásokon és a gyerek aktív cselekvésén keresztül tanít.
Az ismeretek átadására, rendszerezésére, elmélyítésére egyaránt alkalmas, vagyis mindazt tudja, amit a hagyományos, ismeretszerző oktatástól elvárunk.
A passzív befogadást felváltja a megismerő tevékenység által történő tanulás, amely az aktivitáson és élményszerűségen keresztül megteremti a tanuláshoz szükséges motivációs bázist is.
Élménypedagógiai tanóráink megvalósítása során kiemelten hangsúlyos tanulóink digitális kompetencia fejlesztése.
5. TANTÚRA – kalandozás a tanulás rejtett ösvényein
Célunk olyan tanulási trükkök bemutatása, mely által hatékonyabbá válhat a tanulás. Nem a fejlesztés a cél, hanem a tanulási önismeret, a motiváció és az én-hatékonyság növelése, mely indirekten pozitív irányú változást eredményez a kreativitás, kommunikációs képesség, koncentrálóképesség, a divergens és a kritikus gondolkodás terén.
Kiemelten fókuszálunk az alsó és felső tagozat közötti átmenetet segítésére – egy játékos, tanulási önismeretet bővítő és személyiséget formáló „Tanulási technikák” csoportfoglalkozás elindításával. Különös gondot fordítunk a motiváció növelésére, a szorongás csökkentésére, lazító, relaxációs technikák elsajátítására. Programunk felelőse intézményünk iskolapszichológusa.
Műhelymunka keretében ezen attitűdformáló technikákból tudunk egy csokornyit bemutatni és megtapasztaltatni a pedagógus kollégákkal.
Our school has won a grant in the Erasmus + program for our project called Opportunities, foreign experiences to enrich the talent support program with new methodology elements at Kassai Úti Hungarian-English Bilingual Primary School
"The European Commission support for the production of this publication does not constitute endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein"
Project summary