Sample Data-Articles

Gyógytestnevelés órák 2024/2025. I. félév

 

 

 

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

7:30-8:10

-

-

-

-

-

8:20-9:05

-

8.b

6.b

-

-

9:20-10:05

2.a

7.a

5.a

-

7.a

10:20-11:05

3.a

6.a

5.b

6.a

5.a

11:15-12:00

2.b

8.a

7.b

6.b

-

12:10-12:55

4.a

3.b

-

5.b

-

13:05-13:50

3.b

4.b

-

7.b

Úszás: 4.a,4.b

14:00-14:45

-

-

-

-

Úszás: 3.a

14:55-15:40

-

-

-

-

-


 

 „Az egészség nem minden, de az egészség nélkül minden semmi.”

 Arthur Schopenhauer

 Kedves Szülő!

 A gyógytestnevelés óra egy olyan speciális testnevelés óra, mely a testnevelés eszköztárával dolgozik, a testnevelés órához hasonlóan egyrészt általános célja és feladata van:       

  • testi képességek,
  • mozgásműveltség fejlesztése ,
  • sportolás iránti igény kialakítása, ·   
  • testi és lelki egészség megőrzése (egészségmegőrzés).

 

Az általános feladatok mellet kiegészül speciális feladatokkal: 

1.      Prevenciós feladatok: a testi, fizikai és élettani elváltozások kialakulásának megakadályozása, például a helytelen testtartás korrigálására tartásjavító gyakorlatok alkalmazása. 

2.      Rehabilitációs feladatok: a kialakult elváltozások javítása, a minél teljesebb egészségi állapot visszaállítása. Ez esetben elsajátítja a gyermek azt a mozgásanyagot, azokat a gyakorlatokat, alapelveket, melyek az egészségét szolgálják, és megtanulja, hogy melyek azok a gyakorlatok, helyzetek, mozdulatok, amelyek károsak számára. 

A gyógytestnevelésre járó gyermekek állapota nagyon különböző. 

A serdülőkori változás minden tanulót elér, olykor a hirtelen hossznövekedést nem követi az izomzat erősödése, ami rossz tartáshoz vezethet. Megfelelő, célzott gyakorlatokkal megtámogatva a törzs izmait, megelőzhető a későbbi gerincelváltozás kialakulása, a csigolyák deformálódása, szerkezeti elváltozása, mely viszont már visszafordíthatatlan elváltozás. Ezért nagyon fontos a prevenciós szemlélet. Növekvő azoknak a tanulóknak a száma is, akiknek ismeretlen eredetű gerincelváltozása van, az ő esetükben kiemelt a rehabilitációs gyakorlatok alkalmazása. 

A lábfej elváltozásainak (lúdtalp, bokasüllyedés…) kezelésére a lábszár izmainak erősítése a feladat, de lehetne tovább sorolni a gyógytestnevelés feladatellátás körébe tartozó állapotváltozásokat (mozgásszervi, belgyógyászati) és azok következményeit, ha nem foglalkozunk vele. 

A gyógytestnevelés eredményessége nehezen mérhető, hiszen ha egy gyermek egészségi állapotában észlelhető pozitív változás van, akkor az valóban látványos eredmény. Vannak azonban olyan esetek, amikor az egészségi állapot szinten tartása vagy a romlás mértékének csökkenése is eredmény. 

Szerencsés helyzetben vannak azok az iskolák, melyek uszoda vagy tanuszoda közelében vannak, ezzel biztosítható a gyermekek számára jogszabályban megfogalmazott heti egy tanórai gyógytestnevelés-úszás óra. A vizes foglalkozások kiválóan kiegészítik a szárazföldi gyakorlatokat, a vízben végzett testmozgás, a megfelelően alkalmazott úszásnemek jótékony hatása közismert. 

A gyógytestnevelés a tanköteles gyermekekért van, az óra felépítése, mozgásanyaga törekszik az élményszerűségre, sikerélményt nyújt azoknak a tanulóknak is, akik testnevelés órán nem biztos, hogy megélhetik ezt az érzést. 

A gyógytestnevelés órán való részvétel - ugyanúgy, mint bármely más tantárgyon való részvétel - kötelezettsége és joga a gyógytestnevelésre besorolt gyermeknek.

 

                                                                                                          Rózsa Józsefné

                                                                                                           gyógytestnevelő

 


 Besorolás: 

            ·  A gyógytestnevelésre való besorolást az iskolaorvos végzi, figyelembe veszi a szakorvosi véleményt

 ·    ·  A hiányzások kezelése ugyanolyan módon történik, mint bármely más óráról való hiányzás esetében

Gyógytestnevelés kategóriák: 

I.   kategória: könnyített testnevelés a testnevelés óra keretében 

II.  kategória: a gyógytestnevelés legfőbb színtere 

Ø  II/A:  gyógytestnevelés (3 óra) és testnevelés órán is részt vesz 

Ø  II/B:  csak gyógytestnevelés órán vesz részt (5 óra) 

III. kategória: teljes felmentett 

A gyógytestnevelést ellátó szabályozó törvények: 

·         2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 4. &, 18.§ 

·         20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 142.§ 

·         15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet 10. 28.§ 

·         26/1997. (IX.3.) NM rendelet 2. számú melléklet 

·         19/2010. (IV. 22.) EüM rendelet 

·         51/1997. NM rendelet, az életkorhoz kötött szűrővizsgálatokról 

·         67/2005. (XII.27) EÜ M rendelet, a módosításáról

 

images/diakok/versenyeredmenyek/VersenyeredmnyekLeg_2019.pdf

A 2018/2019-es tanév versenyeredményeiről készült összefoglalót az alábbi linken töltheti le.

 


 

Iskolánkban az EFOP-4.1.3-17-2017-00025 kódszámú pályázat keretén belül megvalósult felújításról az alábbi linkeken tájékozódhat:

 

https://www.facebook.com/szolnokihirek/videos/1434928969972295/

 

http://info.szolnok.hu/hirek-m21/megujult-a-kassai-uti-iskola-n9427

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
© 2016-2024 Copyright. Minden jog fenntartva Win Investor Zrt.