A testnevelés-gyógytestnevelés órák beosztása, 2025/2026.tanév
| 
 | Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek | 
| 7:30-8:10 | - | - | - | - | - | 
| 8:20-9:05 | 5.a | - | 8.a | - | - | 
| 9:20-10:05 | 7.b | 2.a | 5.a | 5.b | 6.b | 
| 10:20-11:05 | 6.a | 6.a | 2.b | 4.a | 3.b | 
| 11:15-12:00 | 7.a | 7.a | 8.a | 4.b | - | 
| 12:10-12:55 | 5.b | 3.a | - | 6.b | - | 
| 13:05-13:50 | 3.b | - | - | 7.b | Úszás: 3.a | 
| 14:00-14:45 | - | - | - | - | Úszás:4.a, 4.b | 
| 14:55-15:40 | - | - | - | - | - | 
„Az egészség nem minden, de az egészség nélkül minden semmi.”
Arthur Schopenhauer
Kedves Szülő!
A gyógytestnevelés óra egy olyan speciális testnevelés óra, mely a testnevelés eszköztárával dolgozik, a testnevelés órához hasonlóan egyrészt általános célja és feladata van:
Az általános feladatok mellet kiegészül speciális feladatokkal:
1. Prevenciós feladatok: a testi, fizikai és élettani elváltozások kialakulásának megakadályozása, például a helytelen testtartás korrigálására tartásjavító gyakorlatok alkalmazása.
2. Rehabilitációs feladatok: a kialakult elváltozások javítása, a minél teljesebb egészségi állapot visszaállítása. Ez esetben elsajátítja a gyermek azt a mozgásanyagot, azokat a gyakorlatokat, alapelveket, melyek az egészségét szolgálják, és megtanulja, hogy melyek azok a gyakorlatok, helyzetek, mozdulatok, amelyek károsak számára.
A gyógytestnevelésre járó gyermekek állapota nagyon különböző.
A serdülőkori változás minden tanulót elér, olykor a hirtelen hossznövekedést nem követi az izomzat erősödése, ami rossz tartáshoz vezethet. Megfelelő, célzott gyakorlatokkal megtámogatva a törzs izmait, megelőzhető a későbbi gerincelváltozás kialakulása, a csigolyák deformálódása, szerkezeti elváltozása, mely viszont már visszafordíthatatlan elváltozás. Ezért nagyon fontos a prevenciós szemlélet. Növekvő azoknak a tanulóknak a száma is, akiknek ismeretlen eredetű gerincelváltozása van, az ő esetükben kiemelt a rehabilitációs gyakorlatok alkalmazása.
A lábfej elváltozásainak (lúdtalp, bokasüllyedés…) kezelésére a lábszár izmainak erősítése a feladat, de lehetne tovább sorolni a gyógytestnevelés feladatellátás körébe tartozó állapotváltozásokat (mozgásszervi, belgyógyászati) és azok következményeit, ha nem foglalkozunk vele.
A gyógytestnevelés eredményessége nehezen mérhető, hiszen ha egy gyermek egészségi állapotában észlelhető pozitív változás van, akkor az valóban látványos eredmény. Vannak azonban olyan esetek, amikor az egészségi állapot szinten tartása vagy a romlás mértékének csökkenése is eredmény.
Szerencsés helyzetben vannak azok az iskolák, melyek uszoda vagy tanuszoda közelében vannak, ezzel biztosítható a gyermekek számára jogszabályban megfogalmazott heti egy tanórai gyógytestnevelés-úszás óra. A vizes foglalkozások kiválóan kiegészítik a szárazföldi gyakorlatokat, a vízben végzett testmozgás, a megfelelően alkalmazott úszásnemek jótékony hatása közismert.
A gyógytestnevelés a tanköteles gyermekekért van, az óra felépítése, mozgásanyaga törekszik az élményszerűségre, sikerélményt nyújt azoknak a tanulóknak is, akik testnevelés órán nem biztos, hogy megélhetik ezt az érzést.
A gyógytestnevelés órán való részvétel - ugyanúgy, mint bármely más tantárgyon való részvétel - kötelezettsége és joga a gyógytestnevelésre besorolt gyermeknek.
Rózsa Józsefné
gyógytestnevelő
Besorolás:
· A gyógytestnevelésre való besorolást az iskolaorvos végzi, figyelembe veszi a szakorvosi véleményt
· · A hiányzások kezelése ugyanolyan módon történik, mint bármely más óráról való hiányzás esetében
Gyógytestnevelés kategóriák:
I. kategória: könnyített testnevelés a testnevelés óra keretében
II. kategória: a gyógytestnevelés legfőbb színtere
Ø II/A: gyógytestnevelés (3 óra) és testnevelés órán is részt vesz
Ø II/B: csak gyógytestnevelés órán vesz részt (5 óra)
III. kategória: teljes felmentett
A gyógytestnevelést ellátó szabályozó törvények:
· 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 4. &, 18.§
· 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 142.§
· 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet 10. 28.§
· 26/1997. (IX.3.) NM rendelet 2. számú melléklet
· 19/2010. (IV. 22.) EüM rendelet
· 51/1997. NM rendelet, az életkorhoz kötött szűrővizsgálatokról
·         67/2005. (XII.27) EÜ M rendelet, a módosításáról

images/diakok/versenyeredmenyek/VersenyeredmnyekLeg_2019.pdf
A 2018/2019-es tanév versenyeredményeiről készült összefoglalót az alábbi linken töltheti le.

Iskolánkban az EFOP-4.1.3-17-2017-00025 kódszámú pályázat keretén belül megvalósult felújításról az alábbi linkeken tájékozódhat:
https://www.facebook.com/szolnokihirek/videos/1434928969972295/
http://info.szolnok.hu/hirek-m21/megujult-a-kassai-uti-iskola-n9427
| H | K | Sze | Cs | P | Szo | V | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 
		2	 | 
		3	 | 
		4	 | 
		5	 | 
		6	 | 
		7	 | |
| 
		8	 | 
		9	 | 
		10	 | 
		11	 | 
		13	 | 
		14	 | |
| 
		15	 | 
		16	 | 
		17	 | 
		18	 | 
		19	 | 
		21	 | |
| 
		22	 | 
		23	 | 
		24	 | 
		25	 | 
		26	 | 
		27	 | 
		28	 | 
| 
		29	 | 
		30	 | |||||