Idegennyelv-oktatás
Iskolánkban nagy hagyománya, jelentős múltja és kiemelt szerepe van az idegen nyelv tanításának.
1986-ban - az addig fennálló ének-zene tagozat megszűnése után - az intézményben - Szolnok városában elsőként  elindult az angol nyelv tagozatos oktatása.
 Az akkor meghatározott nyelvi profil máig iskolánk arculatának meghatározó tényezője.
A tagozatos oktatás helyébe lépő emelt szintű képzés törvényi kereteihez igazodva a 90-es években tovább folytattuk az idegen nyelv oktatást.
Tapasztalva a nyelvtanulás keresettségét, nyelvi programunkat úgy alakítottuk, hogy a nyelvtanulás mindenki számára elérhetővé váljon.
Ekkor alakult ki nyelvoktatásunk ma is működő rendszere, amelyben az angol mellett, választható módon megjelenik második idegen nyelvként a német is.
EMELT SZINTŰ KÉPZÉS JELLEMZŐI
Angol órák száma - az emelt szintű képzésen
Alsó tagozat (2011/2012)
| ÉVFOLYAM | ÓRASZÁM | CSOPORT  | ÉVFOLYAM  | 
| 1. | 1 | 2 | 2 | 
| 2. | 1 | 4 | 4 | 
| 3. | 2 | 3 | 6 | 
| 4. | 3 | 3 | 9 | 
| összesen: | 21 | 
Felső tagozat (2011/2012)
| ÉVFOLYAM | ÓRASZÁM  | ALAP  | EMELT  | ALAP  | EMELT  | választható  | 
| 5. | 3/5 | 1 | 3 | 3 | 15 | 2 | 
| 6. | 3/5 | 1 | 3 | 3 | 15 | 2 | 
| 7. | 3/5 | 2 | 2 | 6 | 10 | 2 | 
| 8. | 3/5 | 1 | 3 | 3 | 15 | 2 | 
| összesen: | 15 | 55 | 8 | |||
| alapítvány  | ||||||
| ÖSSZESEN: | 99 óra | 
1-2. osztályban játékos előkészítő foglalkozásokat szervezünk, a 3. osztályos heti 2 óra után (minden évfolyamon csoportbontásban) az emelt szintű oktatás a 4. évfolyamtól kezdődik.
Célunk, hogy a tanulók megszeressék a nyelvet, s hogy a kommunikációs képességük a legoptimálisabban fejlődjön, és lerakjuk azokat a nyelvtanulási alapokat, amelynek segítségével természetessé válik a nyelv eszközként való használata.
Ennek eléréséhez a felső tagozaton minden nap van angol óra az emelt szinten tanulóink számára, és heti plusz 1 órában idegen nyelvi tanár bevonásával társalgási órát szervezünk.
2009/2010. tanévben nyelvi tanulócsoportjaink (1. és 5. osztályos) bekapcsolódtak a Szolnok város vezetésével sikeresen megvalósított és fenntartott Kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon elnevezésű projektbe (TÁMOP-3.1.4./08/2 pályázat).
A projektben való részvétel segítette a tanulók képességeinek, nyelvi kompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését.
 A továbbtanulásban, a középiskola és a tagozat kiválasztásában jelentős szerepet játszik az angol nyelv további magas szinten történő tanulásának szándéka.
Az emelt szintű tanórai képzésen túl törekedtünk a tanórán kívüli minél gazdagabb program megjelenítésére is.
Ennek legfontosabb elemei:
- intézményünk angol anyanyelvű nyelvtanárt alkalmaz 1989 óta, megszakítás nélkül (lehetőségeinktől függően vagy kötelező tanórákba, vagy a választható társalgás órákba építve),
- a nyelvi tehetséggondozás keretében legjobb képességű tanulóink az Országos Angol Nyelvi Tanulmányi Verseny országos döntőjében vettek részt, de kiemelkedő eredményt értek el más megyei országos kisugárzású versenyeken, pályázatokon is,
- a hagyományos tanórai kereteken túl a nyelvtanárok az új tanulásszervezési eljárásokra építve dolgoztak ki különböző programokat: pl.: projektek kidolgozása (angol nyelvű újság, prospektuskészítés, jelenetek, bemutatók összeállítása stb.),
- számottevő az iskola városi és városkörnyéki intézmények felé való kisugárzása az évente megrendezett Nyelvi Hét rendezvényén keresztül (vetélkedők, versenyek, bemutató foglalkozások, tankönyvbemutatók, iskolai party-k, egyéb rendezvények),
- az anyanyelvi környezetben történő nyelvtanulást, az angol nyelvterület kultúrájával, látnivalóival való ismerkedést támogatja a 2-3 évente szervezett angliai tanulmányi kirándulás,
- jól működő, tartalmas reutlingeni testvérvárosi kapcsolatot működtetünk (évente rendszeres találkozások 3 alkalommal) amely ösztönzi a tanulókat az idegen nyelv tanulására, és az idegen nyelven való kommunikációra.

