Kapcsolattartó:  Váradi Éva 

Elérhetőségei:

Cím: Kassai Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

5000 Szolnok Kassai út 17.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefon:  +36 20 577 8090

 

 

 

 

  

 

 Egy gondolat csak akkor nyeri el értelmét, ha megvalósítják.”

Boldizsár Ildikó

 

 

 

Megosztani kívánt jó gyakorlataink, innovációink

 

 

Vállalt bázisintézményi feladataink

 

Két tanítási nyelvű program, nyelvoktatás módszertana

„A két tanítási nyelvű oktatás a magyar közoktatás utóbbi évtizedeinek egyik legsikeresebb pedagógiai innovációja, nemzetközileg elismert modellteremtő eleme, amelyet a benne részt vevő iskolák pedagógusainak áldozatos munkája; tanterv-, tankönyv- és tananyagkészítő igyekezete, folyamatos önképzése és együttműködése hozott létre, tart fenn, és teremt újjá. A külföldi szakmai közvélemény szemében tehát igazi hungarikum.”

 (Horváth Gábor a Két tannyelvű Iskolák Egyesülete elnöke)

 

 

  

Vállaljuk bemutató órák, workshop-ok, műhelymegbeszé-lések, szakmai konzultációk tartását kifejezetten a nyelvoktatás módszertanának jó példáit bemutatva.

Ezek a módszerek minden nyelvi tanterv tanítása során sikeresen használhatóak.

 

 

Projektek, témahetek

Intézményünkben nagy hagyománya van a projektek szervezésének

A projektek, témahetek megvalósítása során kidolgoztunk egy eljárásrendet, amelynek segítségével a projektek, a témahetek világos célok mentén, ütemezetten, átlátható módon, tervezetten valósíthatók meg.

Olyan dokumentumokkal, ismeretekkel, tapasztalatokkal rendelkezünk, amelyek átadásával, megosztásával könnyebben, sikeresebben valósítható meg egy-egy projektprogram, vagy témahét.

 

 

 

 

Vállaljuk, hogy szakmai beszélgetéseken átadjuk azokat az ismereteinket és dokumentumainkat, amelyek segítségével jobban tervezhetővé és előkészítettebbé válik egy-egy rendezvény.

Szívesen adunk betekintést – foglalkozás látogatások keretében azon projektjeink és témaheteink megvalósításába, amelyek az adott évben megvalósítunk.

 

 

Komplex művészeti nevelés 1-2. évfolyamon

Innovációnk az ének-zene, vizuális kultúra, a technika és életvitel valamint a dráma tantárgyak tanmenetének komplex egységgé alakítása.

Művészeti nevelésünk komplexitásán azt értjük, hogy az egyes művészeti ágakat nem egymástól elszigetelten, hanem tényeiket és jelenségeiket egymásra vonatkoztatva, a közös alapkérdésekből kiindulva, közelítjük meg.

A szoros, 45 perces tanítási órák lehetetlenné teszik, hogy egy-egy alkotást, munkadarabot igényesen befejezzenek a gyerekek, ezért részben praktikus tömbösítés történt, de ennél sokkal többről is szó van.

Igyekeztek a témaköröket, módszereket, eljárásokat úgy alakítani, hogy azok által minél sokoldalúbban mozgósítsuk a gyermek egész személyiségét.

 

 

 

  

Komplex művészeti nevelésünk kidolgozott tanmenetét és erre épített órát - akár magyar akár angol nyelvűt – szívesen bemutatjuk az erre kíváncsi pedagógusoknak.

Vállajuk, hogy olyan műhelymunkát szervezünk, ahol a résztvevő tanítókkal együtt gondoljuk végig a komplex művészeti nevelés gondolatiságát, tervező munkáját. Ezzel felkészítjük őket arra, hogy saját maguk is képesek legyenek komplex módon gondolkodni és ilyen művészeti programot tervezni.

 

 

Drámatanítás módszereinek alkalmazása a tanórákon

A drámapedagógia, mint módszer szerves része módszertani eszköztárunknak. Tanáraink, drámapedagógusaink gyakran alkalmazzák eszközeit különböző tanórákon.  Azt tapasztaljuk, hogy sok pedagógus érdeklődik a módszer iránt. Ennek egyik oka, hogy ez a „pezsgőtabletta” minden tantárgy esetében sikerrel alkalmazható, és lehetővé teszi a gyermekek egész személyiségének nevelését.

 

  

Vállaljuk, hogy drámatanáraink bemutatják a dráma-pedagógia eszköztárának, módszereinek alkalmazását alsó tagozatos bármely órákon, felső tagozaton pedig magyar nyelv és irodalom, történelem, ének-zene, vizuális kultúra és etika órákon.

Ehhez kapcsolódóan vállalunk képzéseket, felkészítéseket, szakmai megbeszéléseket.

 

 

Autista tanulókkal való foglalkozás

Intézményünk foglalkozik autisztikus tünetekkel rendelkező tanulók integrált nevelésével, oktatásával. Sikeres pályázatokkal, képzésekkel jártasságot szereztünk a hatékony fejlesztésükben.

 

 

Szakmai megbeszéléseken, konzultációkon elmondjuk, bemutatjuk elért eredményeinket, és az eredményhez vezető folyamatokat, lépéseket.

 

DIFER a gyakorlatban

A DIFER használatával kapcsolatban mérési-értékelési szakemberünk végig gondolta a módszer hatékony, gyakorlati megismertetését.

 

 

 

Műhelymunkát ajánlunk, melynek keretében az egyes vizsgálatok felvételének módját „szimulált” formában tekintheti meg az érdeklődő pedagógus.

Konzultáció keretében:

-   lehetőség nyílik röviden megismerkedni a hét kritikus elemi alapkészséggel

-      gyakorlatban  tapasztalatot   lehet   szerezni  a DIFER programcsomag tesztrendszerének felvételéről

-          ismerkedni az adatelemzést segítő szoftverrel

- pedagógiai  következtetéseket, fejlesztési lehetőségeket levonni



H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
Dátum : 2018-05-04
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
23
24
25
26
27
29
30
31
© 2016-2018 Copyright. Minden jog fenntartva Win Investor Zrt.